قالیشویی ستارخان

قالیشویی

 شستشوی فرش به دلیل  آلودگی های زیادیکه در ان وجود دارد و در عمق پرز های فرش پنهان شده است  وتنها با کشیدن جاروبرقی این الودگی ها و خاک ها از بین نخواهد رفت. و به علت اینکه فرش از ظرافت خاصی برخوردار است پس برای شستن فرش نیاز به دقت و مهارت می باشد چرا که برای شستن فرش ها باید از مواد شوینده ای  مناسب با نوع و جنس فرش انتخاب شود. اگر فرش ها  به صورت دستی یا  ماشینی شسته شوند باید از ظرافت الیاف آنها حفظ شود و این کار نیازمند یک متخصص ماهر در زمینه قالی شویی می باشد.  متخصص قالیشویی در کارخانه قالیشویی با استفاده از مهارت و فرآیند که تجربه دارد  قالی ها را با ظرافت کامل به روش دستی  یا به همراه  دستگاه شستشو می دهد.

روش شستشوی فرش

ابتدا افرادی که تصمیم به شستن فرشهای خود دارند ابتدا با قالیشویی تماس میگیرند و سپس کارشناسان قالیشویی در محل حاضر میشوند وسپس پس بررسی های فرش ان ها را به قالیشویی برده سپس با توجه به نوع فرش مراحل شستشو اغاز میکنند ابتدا در قالیشویی قبل از شستن فرش ها مرحله غبار برداری از فرش را  انجام خواهند داد  این کار با تجهیزاتی مخصوص انجام میشود و فرش ها را از خاک هایی به داخل پرزهای ان نفوذ کرده اند تمیز میکنند چرا که اگر خاک در فرش باقی بماند باعث پوسیدگی فرش خواهد شد و از عمر ان کاسته میشود و مراحل شستشو را طولانی میکند.

مرحله بعدی شستشو با دستگاه های مجهز است که با مواد شوینده های مخصوص به نوع فرش شستشو را اغاز میکنند و بعد از شستشوی فرش اب فرش ها را توسط دستگاهی مخصوص که فرش را تحت فشار قرار میدهند تا اب ان خارج شود و بعد در محلی به نام گرمکن فر شها را میبرند تا فرشها توسط دستگاه خشک شود سپس در افتاب پهن میکنند تا کاملا ضد عفونی شود.و بعد فرش ها را بدون اینکه چروک شود کاور شده و لوله شده تحویل مشتری خواهند داد.

تفاوت شستشوی ماشینی و دستباف

فرش های  دستباف هنگامی که  در قالیشویی ها شسته میشوند به خاطر الیاف طبیعی که در فرش به کار رفته است زیبا تر خواهند شد .برای شستن فرشهای دستباف باید به نوع الیاف و نحوه رنگ امیزی فرش دقت داشت. چرا که فرشهای دستباف وزن زیادی را نسبت به فرش های ماشینی خواهند داشت .به خاطر همین شستشوی انها هم  نسبت به فرشهای ماشینی سختتر میباشد.

به خاطر اینکه به  الیاف طبیعی فرش اسیبی نرسد بعضی ها برای شستن فرش ها از روش خشک استفاده خواهند کرد.

خدمات قالیشویی

قالی‌شویی‌ها در ابتدا برای شستن فرش‌ها فقط خدمات شستن فرش را به مشتریان خود ارائه میدادند  اما با گذشت زمان خدمات دیگری هم در کنار شستن فرش اضافه نمودند .

شستن انواع فرش و موکت

شستن خوش‌خواب ها و تشک‌های خواب

 ترمیم فرش

 رفوگری و تعمیر فرش

 تارکشی فرش

رنگرزی فرش‌ها

شست‌وشوی تابلو فرش

این را می‌دانیم که امروزه با توجه به زندگی‌های آپارتمانی دیگر در آپارتمان مکانی برای شستشوی فرش‌ها وجود نخواهد داشت پس بهترین کار برای شستشوی فرش این است که از قالیشویی برای شستن فرش ها کمک گرفت.چرا که  آن‌ها در کمترین زمان به بهترین شکل فرش ها را خواهند شست. فرش‌ها هنگام شستشو در قالی‌شویی آسیبی نخواهند دید و همین‌طور شستشو در روش های قالیشویی که استاندارد میباشند  باعث میشود که عمر فرش کم نشود. پس به این  نتیجه می‌رسیم که  قالیشویی برای شستن فرش‌هااز بهترین تجهیزات همراه با نیروهای باسابقه استفاده میکند و در کمترین زمان ممکن با به صرفه ترین هزینه فرش ها را تحویل مشتری خواهد داد و آسایش و راحتی را برای مشتریان خود فراهم میکندو  این کار با توجه به کمبود آب در کشور بهترین کار است و در مصرف آب صرفه‌جویی خواهد شد.

نیجه گیری : به طور کلی میدانیم که در گذشته از روش های سنتی برای شستن فرشها استفاده میکردند اما در این روش از شستشو باعث میشد فرشها اسیب ببیند و یا اینکه از عمر انها کم میشد اما  با مرور زمان دیگر روش سنتی به علت کمبود مکان و اپارتمانی شدن زندگی ها دیگر از روش سنتی استفاده نمیشود و فرش ها توسط قالیشویی ها با مدرنترین دستگاه ها شسته میشوند و در این روش زمان کمتری صرف خواهد شد و در مصرف اب هم صرفه جویی میشود.